Överkörda i sista stund

Ja vi blev inte överkörda rent fysiskt. Men i tisdags var vi på visning av en sekelskifteslägenhet i stan. Vi har ju varit på många visningar men aldrig varit fortsatt intresserade tidigare. Denna hade dock stor potential att bli fin och funktionell efter att vi renoverat den som vi ville ha den så när mäklaren ringde bestämde vi ossm, efter mycket om och men, för att lägga ett bud. Jag kan ju inte så mycket om sånt där så jag överlämnade det hela till N. Han satt en hel förmiddag och tvekade först men lade sedan in ett bud när det var bara en budgivare kvar.. Och det var nära att vi fick den. Alla andra lade sig.. Men så tog den enda budgivare som var kvar med sig en snickare för att titta på lägenheten igen och lade sig efter att ha kollat på den. Men då blev snickaren intresserad istället och lade retligt nog ett bud som var högre än vårt...! Grr.. Så det blev för dyrt för oss och vi fick retligt nog lägga oss.. Fick trösta N med lite dillchips igår kväll som terapi... ;)

Jobbar natt nu igen och försöker pluggar på lite om förmåner. Har tenta i lönehantering i ämnet förmåner nästa vecka.. Ska nu jobba natt även imorn och på måndag så jag har två nätter till att plugga. Vet hur jobbigt det brukar vara att hålla sig vaken framför datorn när man bara sitter rakt upp och ner och lyssnar på någon som pratar eller stirrar ner i en bok...

På tis ska jag till SMHI igen. Sade ju till slut att jag var intresserad av tjänsten, som jag nämnde för några veckor sen.. Har sen varit tvungen att söka tjänsten via hemsidan så att allt går rätt till och nu ska jag alltså dit igen på tisdag.. Hoppas att det blir jag som får tjänsten :)

Skrev också mitt första blogginlägg till Personalaktuellt.se igår :) det kommer dock inte publiceras förrän under nästa vecka. Jag gör en uppdatering här när inlägget är uppe!

Kommentarer
Postat av: A-B

Lycka till på SMHI, och hoppas att tjänsten blir din! :-)

2010-03-08 @ 15:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0