Missa INTE: Henrik Fexeus's "Sinnescirkus" & filmen "Shutter Island"

Jag MÅSTE bara säga att ni MÅSTE gå och se föreställningen Sinnescirkus med "tankeläsaren" Henrik Fexeus!! Vi såg honom i Linköping i måndags (N's julklapp t mig) och det var bland det bästa jag sett!!! SÅ HIMLA bra! Han är ju känd för att kanske inte direkt läsa tankar utan mer lyckas plantera de tankar han vill i människans sinne, och på så sätt manipulera oss att tro att vi ser eller tänker vissa saker som vi egentligen inte gör... ja.. det var helt SJUKT bra!! Vi pratade om det hela vägen hem (försökte komma fram till hur han lyckades få ihop allt så bra på slutet) och vi kunde inte komma fram till något... Ägnade hela gårdagen åt att fundera över det hela med..! Han lämnar en verkligen eftertänksam och helt förbluffad! Så missa INTE att gå och se honom om ni får chansen!

Var i Stockholm i slutet på veckan. Det var dags för utbildningsträff igen. Lunchade också med chefredaktören & webansvarig på Personalaktuellt. Trevligt. Blev som vanligt pizza och utgång m Anna & Charlie. Skulle jobba sön så åkte hem lör vid kl 14 redan. På kvällen hade vi Settlerskväll med Stina & Johannes (och Tjorven var med också) Och tänka sig; JAG vann!! TVÅ gånger!! Helt otroligt! Jag vinner ju som sagt aldrig när N är med - det är alltid han som vinner. Men nu låg det ngt magiskt i luften :)

När jag var i S-holm såg jag också en av de bästa filmer jag nånsin sett! Shutter Island, med Leonardo Di Caprio. SE DEN!! Otroligt bra! Jättespännande! En sån där film som lämnar en eftertänksam, utan att riktigt veta hur det hela slutade.. så att man måste spekulera och diskutera lite.. precis så som en film ska vara. Som Henrik Fexeus´s föreställning alltså :)
Här är trailern till Shutter Island:





Den här helgen ser jag fram emot. Har haft ett sug efter besök i Småland nere hos svärföräldrarna på landet, där det är lugnt och skönt, i flera månader nu och nu har jag äntligen tid.. Så vi ska dit på fre kväll efter min dans. Tyvärr ska vädret bli trist :-( tråkigt nu när det varit så fint några dagar.. Jag vill in till Västervik med. Ville promenera i hamnen där och äta glass och njuta av solen.. Men vi får väl promenera runt där då i regnställ :-P Jag tänker iaf åka förbi N´s gamla lägenhet och se om bryggan vi byggde är klar.. Det verkar som att mitt sug efter V-vik är mycket större än N's fastän det är han som bott där! :-P

På söndag blir det nog lite IKEA och på kvällen ska vi äta på restaurang för att fira att jag fått jobb :) Blir nog den nya indiska här i stan.. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0