Sommar

Ojojoj... över en månad sen jag skrev här. Tja jag äte inte förvånad... Mycket har hänt sen sist, nu ska vi se... Vi kan ta den senaste månaden i kortform...

- Båten är nu renoverad (förutom några dynor kvar som ska sys) och premiäråkt med i lördags ut i S:t Annas skärgård där vi solade på en öde ö.. Mycket trevligt lördagsnöje :)

- A & C var på besök över helgen nu som var. Väldigt trevligt att ha dem här! Var, förutom båtfärd & grillning i lördags, ute på Karateklubben. Det är nog helt klart det som gäller nuförtiden när så många ställen slagit igen här i stan. Lär bli fler gånger. Trevligt. Ska dock prova Grand med.

- Jag avverkade Vårruset i torsdags - hela varvet runt utan att stanna (förutom vid vätskekontrollerna) och på en helt ok tid - mkt snabbare än jag trott! Här är en tokig bild efter loppet på mig och några av mina SMHI-medarbetare :)




- Jag jobbar nu heltid fram t.om. v 28 (sen 3 v semester). Trivs jättebra på jobbet verkligen! Har dessutom börjat lära känna en del kollegor på de andra avdelningarna nu, bl.a. genom after work på Trädgår'n i fredags. Mycket trevligt! Det ska vi göra om! :)

- Har haft sista distansträffen för denna termin i S-holm. Har sen dess avverkat ett bokslutsarbete, ett löneadministrationsarbete, en lönehanteringstenta och imorgon kväll ska jag göra en bokslutstenta. Sen är VT 2010 klar. *pust*

- Har (som vanligt) sett en himla massa filmer. "Alice i Underlandet" såg vi igår - mycket bra precis som alla säger! Se den! :) Har också sett den väldigt hemska filmen "The stoning of Soraya" som speglar en verklig händelse som gett upphov både till filmen och till boken med samma namn. En väldigt hemsk film om hur orättvist livet är för kvinnor i Iran - jag blev så förbannad att jag grät och klarade inte av att titta på filmen hela tiden - precis som jag förstod redan innan..! Jag berörs så illa av såna filmer, usch.

Jag brukar uppskatta vardagen här i Sverige rätt bra tycker jah (sen min ridolycka 2001) men helt plötsligt blev allt väldigt rättvist i Sverige efter att man sett den filmen......

- Sen har jag hittat en massa bra nya partylåtar (mest house) som jag gjort en spellista av på YouTube! PARTY! :) (Tja det finns en del lugna bra låtar med i listan) ) Här är den:

 





Denna vecka är fullspäckad med roliga saker:

- Imorn ska jag se "Sex and The City 2" på bio med J & I. Ska bli skoj!

- På onsdag blir det fika med en gammal arbetskamrat från Forex - trevligt även det med :)

- Och på torsdag kväll blir det besök av en kär gammal vän som numer bor i GBG och som jag i princip inte sett sen jag bodde hos honom i Motala 2004. Vi har alltid så kul ihop! :)

 - Sen kommer helgen som förmodligen kommer bestå av ev. båtfärd om det blir en solig helg och annars så måste vi i alla fall sätta oss ned och planera sommarens semester som är tänkt att gå till den grekiska ö-världen alternativt flyg Kroatien-båt Venedig.

That´s it for now :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0