Dans - there´s nothing like it!!

Afron igårvar superskoj!! Så HIMLA kul!!! Och asjobbigt!! Som dans är... Det är verkligen den bästa motionsform som finns - och roligt som bara den! Otroligt populärt pass också, blir fullt snabbt! Ska försöka köra det nu varje vecka... Har till min stora glädje också fått reda på att vår favorit-streetlärare Therese, som snart kommer tillbaks fr ett halvår i Asien, ska hålla en extrakurs i street för vuxna på fredagar via Folkuniversitetet! Tjoho!! Vilken lycka! :) Så mitt dansande är förhoppningsvis även denna termin räddat! :) 

Tekakorna jag bakade igår blev hjärtformade :) Använde en pepparkaksform i form av ett stort hjärta - det såg lite godare ut då! Bild kommer... :) Brödet blev dock för sött.. Tyckte det var mkt socker (1dl) för ett matbrödrecept (till 1 pkt jäst & 1 l mjöl) när jag mätte upp det men reflekterade inte över det mer förrän jag satte tänderna i det nybakta brödet! Men men.. det var ju inte äckligt direkt, nybakt bröd är alltid nybakt bröd ;) Nästa gång ska jag dock minska mängden med hälften minst. Socker är ju inte gott i för stora mängder, eller hur A-B? ;)

Blev igår inbjuden till förhandsvisningpå Meryl Streeps nya film It´s Complicated - en romantisk komedi verkar det vara.. Brukar inte finnas några biljetter kvar de få ggr jag blir inbjuden till förhandsvisning men denna gång hade jag tur! Meryl Streep är mammas favoritskådespelerska och vi har gråtit tillsammans till Broarna över Madison County flera gånger.. Otroligt vacker, bra och sorglig film.. Inte en av de där med det klassiska lyckliga slutet heller som annars ibland är skönt att vänta på... Så självklart fick det bli en mor & dotter-film på onsdag :)

Här är en länk till filmens trailer.

Imorn tänker jag göra ingenting - skönt! Och skidläraren är bokad till kl 10 på söndag. En grupp med 3 damer skulle köra i gröna/blå backen då och hon trodde det skulle kunna passa mig.. Det tror jag med. Hoppas kunna slipa på tekniken då.

Igår fyllde förresten mitt körkort 5 år - grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0