Blivande bloggare på www.personalaktuellt.se!

Jag vet, jag vet, jag vet.. jag skriver alldeles för sällan. Tänkte att jag skulle skriva lite om den underbara helgen Sälen i helgen som var och lägga upp lite bilder men ligger efter med pluggandet så har helt enkelt inte hunnit.

Det som istället gäller just nu (förutom pluggandet) är dels mitt stora huvudbry om vilket beslut jag ska ta ang. praktik och jobb; antingen den planerade praktiken på kommunen med efterföljande 4v heltidsjobb i sommar plus praktik över årsskiftet med många pensionsavgångar under 2011 eller en 50% visstidsanställning på SMHI under ett år med start 1 maj.. med heltid viss del av sommaren...

Jag har haft en jobbig vecka och nästintill blivit galen av att inte veta vad jag vill.. Har frågat mamma, Niclas, kompisar, min lärare.. ja i stort sett ALLA om hur jag ska göra!! Ringde efter mycket om och men dels till kommunen och fick lite mer info från dem om framtiden där, dels var jag idag på möte på SMHI bara för att höra vad de tänkt sig... Har alltid haft en bra magkänsla för kommunen och varit lite skeptisk till SMHI men efter dagens möte med lönechef och personalchef på SMHI så känns det mkt positivare där! :)
Personalchefen berättade att de antingen har att välja på att göra en visstidsanställning på 1 år, att hyra in ngn från Proffice eller att välja ngn inom Trygghetsstiftelsen, en slags "byrålåda" av folk som arbetar/arbetat statligt att välja ifrån.. I början av mötet sade hon att de inte valt vilken väg de ska gå än utan att det blir steg 1 för dem att bestämma det. Och det som var så kul var att i slutet av mötet när vi pratades vid igen så hade hon ändrat sig och de skulle istället välja utifrån vad jag ville :) Så jag ska höra av mig i nästa vecka...

Sen när jag kom hem ringde Katarina, chefsredaktör på tidningen Personalaktuellt, en tidning som skriver om löne- och personalfrågor och som gjorde reklam för sig på en utbildningsträff. Den utkommer med några nr per år. Hon berättade att de nu, i och med det stora generationsskiftet inom lön, beslutat sig för att modernisera tidningen lite och även ha en hemsida med en blogg. Och nu sökte de en bloggare. Hon hade ringt min lärare på Iterum som rekommenderat mig :) Superkul!

Så nu är jag blivande lönestudent-bloggare på personalaktuellt.se. Om några veckor sätter det igång! och DEN lär bli betydligt mer väluppdaterad än denna.. men då är det kanske fler än 2 personer som läser den... ;)

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Spännande med jobb och blogg. Och svåra beslut. Man kan ju omöjligt veta i förväg vad som är allra bäst.



Men du, lägg in en räknare på bloggen så ska du se att det är fler än två som läser. De andra undlåter nog bara att ge sig till känna. ;)

2010-02-22 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0