Vecka 3 på praktiken..

Tiden bara rinner iväg... Nu är jag inne på 3:e praktikveckan av 6, på SMHI. Jag trivs jättebra! Har ett alldeles eget stort kontor med utsikt över stora gröna fält :) Många småsaker som för många är så vanliga är för mig så ovanliga, t.ex. att få använda de privata kläderna som annars hänger i garderoben när man har ett "uniformsjobb", att luncha och fika tillsammans med kollegorna.. att kunna träna på jobbet.. (dock ej på arbetstid) och att arbeta med förtroendemannatid så att man själv får planera sin arbetsdag och sina arbetstider... Skoj. :)Direkt efter praktiken börjar jag ju jobba 50%. Det blir väl snart, jösses vad tiden går fort. Redan valborg om drygt 1 vecka ju! :-P

Idag har vi varit på utbildning i Nacka Strand, ang nästa version av vårt lönesystem. Det var en intressant och roligt dag. Faktiskt roligare än man kanske skulle kunna tro också, att shoppa i Gamla stan tillsammans med 3 kollegor, 51, 54 och 64 år gamla :-P Ganska roligt att höra deras snack.. :-P

N är lite krasslig idag och ligger med datorn i sängen.. jag tänkte att jag kanske skulle joina honom och surfa runt lite på lovemyhair.com. Jag har i drygt en vecka varit sugen på att klippa till någon kortare frisyr.. jag vill ju spara ut håret men samtidigt är det så jobbigt när man har så tjockt hår som jag.. det blir liksom bara "en massa hår" tillslut.. frissan får ju alltid tunna ut mitt hår så himla mycket... Köpte en engelsk hårtidning häromveckan och har bläddrat massor i den.. fick lite inspiration.. jag valde dock att kompromissa lite.. behålla rätt mycket längd men klippa upp håret mycket mer än vanligt, tagga topparna och tunna ut håret mer än vanligt.. ska göra det ljusare också som sig bör såhär på våren :-P Får se hur det blir :) På fredag em ska jag till frissan..

Köpte ett riktigt snyggt ljusrosa nagellack på Face Stockholm idag så ska testa det sen blir det, om jag orkar, att försöka tillverka ett par armband som jag köpte stenar och tillbehör till i en pandurobutik i V-vik för några veckor sedan.. det har inte blivit av än (eftersom jag tränar nästan varje kväll).. men ikväll kanske :)

Imorn ska jag och Jenny på bio och se "En galen natt". Blir skoj. Skulle sett den i torsdags men då hade inte filmen kommit till Nrkpg än så det blev den här veckan istället.. Sen på lördag blir det Stockholm igen, med pizzaätande på Näckrosens pizzeria, utgång m kära Anna & Charlie och äntligen Bounce sista föreställning i Globen på söndag. Tjoho!! Har en häääääärlig vecka framför mig :)

Avslutar med ett härligt vårig bild.. tussilagos är det vårigaste jag vet och när jag efter en lång och jättestressig helg cyklade hem från Scandic i söndags em så stannade jag vid vägen och plockade med mig lite vår hem :)




Sen har det kommit ut ett nytt nummer av Personalaktuellt.. och där kan man läsa bl.a. detta:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0