Valborg redan

Jahopp då var det Valborg.. jösses vad tiden går fort! Ska till Folkparken traditionen bjudit sen jag var liten.. I år ska Marcus Birro vårtala så det kan faktiskt bli lite intressant som omväxling! Sen ser jag fram emot att gå hem till soffan, chips, sambon & en film.. Man har blivit lite bekväm av sig :-P Det brukar ju dock vara rätt kyligt på Valborg, tycker att man alltid fryser.. (även om det varit värmerekord igår och varmt idag med) Då är det rätt härligt att krypa ner i soffan.. :)

Mkt förhandsvisningar på G nu. En galen natt förra veckan och den 10:e ska jag & N (för en gångs skull!) se nästa Beck-film. Nu till den senaste filmen... The Last Song, med Miley Cyrus i huvudrollen... Det sista J sade i onsdags, innan filmen började, var "Nu ska vi inte gråta idag!"... Och jag kan bara säga att det var det absolut sämsta hon kunde säga!! Hela publiken (förutom, konstigt nog, J & en annan vän!) grät i typ 1 timme.. tårarna bara rann.. när de slutade så började de igen.. man kunde höra hur alla snörvlade runtomkring... helt sjukt. Det var länge sen jag grät så mycket till en film.. och jag är känslig och gråter till det mesta! :-P (Tom. när de flyttar busen för att visa den drabbade familjen deras nybyggda hus i "Extreme Home makeover"! :-P) Jag vet inte vad det var.. filmen var nog kanske typiskt amerikansk egentligen men den var så bra gjord.. så bra budskap och härlig stämning... Att det skulle vara sorgligt kunde man ju räkna ut utifrån titeln.. men att det skulle vara SÅ sorgligt trodde jag inte.. Visste inte vad filmen skulle handla om så jag hade inga förväntningar.. Jag sade t J innan att det var väl "en sån där kärlekstramshistoria" typ... men ojojoj... så är du känslig och har lätt för att gråta till film så ska du se den! :)

Här är en musikvideo med Miley Cirus med en jättevacker låt från filmen. Jag får gåshud varje gång jag tittar/lyssnar.. Klippet utgör en rätt bra trailer...



I fredags var det ju The Last Bounce i Globen. Och det var jättebra, som förväntat.. Man fällde faktiskt en tår där på slutet också när de visade gamla bilder på medlemmarna som ett slags hej-då-kollage... Lördagen bjöd på lunch m Anna i Gamla Stan & glass i solen på Stortorget, följt av pizza och utgång på kvällen. :) Vi hamnade på en trevlig bar med rätt bra musik. Vi passade naturligtvis på att ta massa roliga bilder.. I fredags var jag ju hos frissan och blev lite kort- och ljushårigare så det var roligt att ta lite nya bilder :) Här är några axplock från helgen!















Imorn blir det en tur till Biltema i Linköping. Måste köpa ny cykel.. den jag har nu sjunger på sista versen, verkligen.. hade inte tänkt ta av sparpengarna till det men jag måste ha en fungerande cykel så lika bra att köpa en ny.. Det blir också fest och utgång. På söndag ska jag och mamma leta gardiner till min brors nya lägenhet.

Nu ska jag pyssla lite innan dansen...


Kommentarer
Postat av: A-B

Hoppas du hittar en bra cykel nu då.

Kul att brorsan har fått en lägenhet.Är det du som ska sy gardinerna till honom? Trevlig helg!

2010-04-30 @ 16:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0