Kräftskiva, födelsemärken och lönehantering

Oj. Det var visst 2 veckor sen jag skrev här. Vad har hänt? Jo, nu jobbar jag inte bara natt längre (skönt) utan har gått på ett rullande 4 veckors schema med bara en helg natt/månad... Pluggar annars för fullt om dagarna, arbetsrätt och lönehantering just nu, mycket intressant. Springer till Friskis så ofta jag får tid för att vila ifrån studierna... Och ikväll är det dags för terminens första ki-box. Tjoho! :)

Igår var premiär på streetdansen termin 4 med en ny ledare eftersom Thessan är i Australien nu. Desirée, den nya tjejen, hade aldrig varit danslärare förut och hon dansade själv dancehall (en streetstil m influenser från Jamaicanska/sydamerikanska takter där man liksom har ett gung i kroppen genom varje rörelse) och frågade oss om vi ville att hon skulle lära ut street som var inspirerad av dancehall!! :) Åh jösses, såklart! Jag ville egentligen dansa dancehall denna termin men Studiefrämjandet hade inga kurser i det plus att en del från förra terminen skulle fortsätta så jag ville inte byta till något annat dansförbund.. Och tänka sig vilket sammanträffande! :) Det var sååå kul och sååå jobbigt för låren eftersom man dansar typ "sittande" hela tiden.

Imorn ska jag jobba morgon sen är det dags för kräftskiva utanför Ankarsrum, som förra året. Vi får väl se om lördagens hemliga aktivitet blir inställd pga regn precis som förra året, eller ej.. Är det paintball tänker jag dock inte vara med m tanke på hur låg min smärttröskel är och jag har hört att det inte direkt ska vara skönt att bli träffad av en paintball-kula :-O Förra året skulle det vara paintball så det är väl rätt stor chans att det blir så även i år. Vädret verkar bli som förra året dock.. uppehåll fredag, regn lördag. Den som lever får se.

Var på vårdcentralen idag angående två födelsemärken som jag vill att de tar bort. Fick medhåll från läkaren så hon skulle skicka en remiss till en privat kirurg. Bra. Det ena är eg inget födelsemärke (kallas för ngt som läkaren rabblade upp som jag inte förstod ngt av) utan mer som en "hudknöl" som hela mitt liv suttit vid hårfästet bak i nacken, är i vägen ibland och ser mest mysko ut så vill ta bort den.. Och Niclas gillar den inte ;)

Var lite fåfäng och experimentiell förut och provade att måla mina naglar som jag inte brukar, här nedan är resultatet (inte så vackert på nära håll, får väl ta bort det innan imorn) :)

Nu är det praktisk bokföring av löner som gäller.



Kommentarer
Postat av: A-B

Hoppas ni får bra väder och trevligt i Ankarsrum. Paintball verkar ju inte vara så himla kul, om det gör så ont som en del säger. Jag skulle nog inte vilja bli träffad av dom kulorna. Du gör nog rätt son avstår!

2009-09-04 @ 19:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0