En månad kvar till jul

En månad kvar till jul. Japp, det är ett faktum. Var tog senaste halvåret vägen?? :-O Längtar faktiskt till helgen då jag får sätta upp mina adventsstjärnor och ljus, köpa en julstjärna (blomman), ta fram nötterna, lite glitter och juldukar :)

Helgen var lugn. Besöket hos J och S på landet var mysigt. Vi åt god mat, pratade och spelade Rapparkalja. Och de nytillkomna kattungarna var SÅÅÅÅ söta!! N var som förtrollad när både hund & två kattungar sökte sig till hans famn (och han hade nog helst velat stanna kvar där). Vi ville ta med dem hem, allihop.. :) Det är ju något speciellt med kattungar.. Vet inte vad det är.. N är mer hundmänniska men jag är nog allt mer kattmänniska, har nog ärvt det efter mamma. Katter dras till henne och hon tycker bra om dem..

(Det är väldigt svårt att ta bra bilder på kattungar som inte sitter still!)






I helgen läste jag också ut Män som hatar kvinnor och påbörjade Flickan som lekte med elden. Vi såg filmatiseringen av första boken också i lördags, den var bra men boken var bättre (som det så ofta är. Många bra detaljer försvann i filmen.)

Jag återupptog också mitt julbroderi som jag påbörjade för 3 år sedan (!) Jag är en periodare. Allt kreativt går i perioder. Det är sällan jag läser, broderar, löser korsord, Sudoku och spelar piano samtidigt utan det brukar gå i perioder. Man hinner liksom inte med allt. Det är fullt tillräckligt att sova, äta, jobba, plugga och träna! Ett dygn har inte så många timmar att det blir över... När den kreativa perioden väl börjar är den väldigt intensiv. Att brodera tycker jag är väldigt roligt, det har jag alltid gillat. Skillnaden nu mot förr att jag nu kommit över min "prylperiod" och inte längre är så glad i att ha massa hemmagjorda saker :-P Förutom just så här vid jul, påsk och sånt då.. Det är ju bara uppe ett tag, för stämningens skull. Därför har jag som mål att hinna klart med detta broderi tills jul. Vilket resulterar i att jag kommit i säng sent de tre senaste kvällarna :-P



Ett av mina broderier, som jag började med för säkert 15 år sen (!) är fortf inte klart och har nu gulnat i kanterna och i broderilådan ligger flera förpackningar med broderier som ej är påbörjade ännu, och som inte kommer bli det på väldigt väldigt länge... ;)

Ikväll ska jag boxas på badhuset med Niclas, Mickan och Erika. Mickan lyckades fixa i mig igen och denna gång tar jag med mig N. Behövde inte ens försöka övertala honom :) Kanske har det att göra med att det är mindre koordination än på Friskispasset jag tvingade med honom på och det faktum att man rör sig från början till slut i 75 min! Förra gången var jag helt slut, men det är ju det som är skönt... Kul ska det bli iaf.

Nu ska jag jobba vidare med min fördjupningsuppgift om kollektivavtalet mellan HRF och SHR.


Kommentarer
Postat av: A-B

Hade ingen aning om att du broderade. Vilka fina tomtar du gjort.

Söta kattungar ni träffat!

2009-11-25 @ 07:58:11
Postat av: Lollo

hehe jo jag har mina perioder.. tycker det är jättekul.. har svårt att sluta när jag väl börjar ;) har gjort flera små tavlor med olika jultomtemotiv på bl.a som jag sätter upp till jul.. ska försöka göra samma sak till påsk med :)

2009-11-25 @ 09:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0