45 km

... har vi cyklat idag! Ojoj, jag är stolt över mig själv! ;-) För lite drygt 2 år sen åkte vi till Söderköping (då med bil) på vår första helg-dejt och när vi i år firade den dagen en vardag tänkte vi hitta på något nu i helgen istället så Söderköping by bike blev ju rätt passande... Perfekt cykelväder - även om det blåste en del och kom ett par stänk så lyste solen för det mesta ändå och allt kompenserades av det vackra ute på landet. Till Söderköping cyklade vi första dryga milen via G:a Övägen ner till Asplången & andra dryga milen längs Göta Kanal.

Väl framme åt vi lunch vid kanalen och strosade runt lite innan vi cyklade hem igen. Glassen orkade vi inte med efter maten, får bli nästa gång. Vägen hem tog vi över Tingstad/Styrstad, via väg 209/förbi flygplatsen hem. Mina ben och rumpa tyckte inte alls att det var lika kul att cykla hem som dit :-S (fast det var bara jag då, Niclas är ju löjligt vältränad och klagade inget såklart) Men hemma är jag nu i alla fall...

Just som jag avslutar kommer världens regnskur! Och nu... (15 sek senare) är den slut. Det är sommarregn det! :-) 





Längs Göta Kanal


Kommentarer
Postat av: A-B

Träningsvärk idag ? Det var inte dåligt gjort av er att cykla så långt ! Låter som det varit en fin dag iallafall.Trevligt!

2009-05-25 @ 07:21:11
Postat av: Peter Andersson

Å så härligt det ser ut! Jag längtar ut i naturen! Jag sitter o plitar på min förbaskade uppsats och på fredag kommer jag vara som en ko på vårutsläppet! Kram!

2009-05-26 @ 00:01:20
URL: http://nkyu.wordpress.com
Postat av: Svägerskan

Åh herregud. Jag cyklade två kvarter i söndags och flåsade efteråt!

2009-05-26 @ 19:55:04
Postat av: Lollo

Heh jo men sen är varken Niclas eller jag med barn, svägerskan ;-)

2009-05-27 @ 22:37:27
URL: http://stelpan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilka fina kort!

2009-06-09 @ 12:17:13
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åh tack :)

2009-06-09 @ 15:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0