Berlin bokat :) (men oj vad Ryanair är luriga!!)

Traditionen fortsätter... Jippie!! Ja, förhoppningsvis i alla fall.. Jag vet ju inte än hur hösten ser ut men ibland måste man vara lite spontan! London och Amsterdam har vi redan upptäckt och festat i, Anna & jag...  Så för att fortsätta på listan över huvudstäder med hett partyliv har vi, efter rekommendationer, nu spotanbokat in en weekend till Berlin i oktober! :) Och om resan mot förmodan inte skulle kunna bli av så har vi "bara" betalat 550 kr för ToR vilket inte är farligt... Dock är Ryanair väldigt bra på att smyga in alla sina avgifter i slutet av en bokning!! Jag ringde Anna i söndags morse så fort jag såg på Ryanairs hemsida att själva biljetterna bara kostade 0:- och det med skatter och online-incheckning (som de ju nuförtiden har) blev 220:-!  Men när vi slutförde bokningen igår så, jaha, då kostade det 110:- i adm.avgift för kortbetalning och 110:- för incheckad väska/flygtur.. Totalt 550:-. Och visst, det är fortf. billigt men ju faktiskt dubbelt så mycket som det från början var...

I fredags var det trevligt ute hos Jenny och inne i Söderköping. Tyvärr blev dansandet inflyttat under tak men det var trots det en del publik och vi hade trevligt där några timmar innan vi åkte ut till Jenny & Stefans hus i Askesum, utåt S:t Anna till. Ett härligt stort hus (och Lexus trivs nog bra för han sprang som en skottspoling över gräset som omgav huset, när vi kom hem) Chihuahuan fr Beverly Hills var uthyrd (liksom de flesta filmer pga det fina (NOT!) sommarvädret) så det blev komedin Wild Hogs istället.. Inte jättekul men helt ok sent en kväll...

Två dagar nattjobb förra veckan, efter första natten mådde jag riktigt kasst och var inte människa för 5 öre eftersom jag dessutom var förkyld, men det gick mycket lättare andra natten.. Nu ska jag jobba natt inatt igen och imorn. Sen börjar jag ju jobba natt själv på heltid from mån efter midsommar... Spännande och nervöst på samma gång..!

Gick lite på stan med Nea idag och som tur är så är jag rätt trött så kanske finns det chans att jag då kan somna snart för ett par timmar innan jag börjar jobba...

Nu ska jag leta boende i Berlin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0