Så kom snön lagom till lucia

Jobbar natt denna helg m glitter i håret :) Tur att jag har mitt julbroderi för det är nästa inga gäster alls så det är tyst och lugnt här... Lussevaka i stan dock så där är det nog mer livat...

När jag av någon anledning tittade ut genom fönstret vid halv åtta-tiden ikväll så insåg jag att det hade snöat ett tag. Jag minns att jag sagt, tidigare i höst, att det ju vore trevligt om det kom snö till lucia iaf. Vilken tajming..! Det är mysigt. Jobbigt när man ska köra bil. Men mysigt :) Hoppas på en vit jul!

Fortsatte min julkortstillverkning idag och skrev också en julkortslista över möjliga mottagare. När listan var slut hade jag 30 (!!) julkort att skicka... *puh* Jag hade inte riktigt tänkt mig att det skulle blir SÅ många.. så vi får väl se hur många jag orkar göra.. men det bär mig emot att gå och köpa vanliga standarstråkiga julkort i affären... Men på onsdag ska de ju vara postade...

Kommunens lönecenter ringde igår och meddelade att jag gärna får vara där på LIA:n i vår. Kul! :) Så nu är det bara Aditro jag väntar på.. Får väl ringa framåt tor om jag inte hört ngt. Lovat att lämna besked till de andra företagen innan jul...

I övrigt kommer nästa vecka bl.a. bestå av tvätt (inte så kul), inköp av julgran (desto mer kul!) och pepparkaksbak (jättekul & gott!) Jag försökte med julgransinköpet redan idag är vi var borta vid Ingelstad & åkte men Niclas protesterade vilt... Egentligen är det emot mina principer m att köpa gran så tidigt med men jag tänkte att det kunde vara mysigt.. men icke. Vi får se. På mån kanske. Pepparkakorna blir alltid lika goda! Med farmors gamla recept. Det är en sån underbar doft när man kokar ihop nejlikorna m sockret på spisen! Mmm... Det är alltid något speciellt över pepparkaksbaket.. får alltid minnesbilder från när jag och John stod i farmor och farfars gamla kök och vi tog ut former i degen, farfar fixade m pepparkakshuset & farmor gräddade...

Här är några exemplar av årets julkort. Blev särskilt nöjd med de med vit botten.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0