Pulkabacke och pepparkaksdeg

Nu står pepparkaksdegen i kylen över natten i väntan på att bli utbakad imorn em. Är ju farmors gamla recept, som vi alltid använt i farmor & farfars kök under hela min uppväxt, och doften av när man kokar ihop nejlikor och socker är jämte doften av gran det godaste julen har att bjuda på!! Helt underbart!! Och pepparkakorna sen; de är väldigt speciella i smaken.. tror att det är för att det bara är nejlikor i och inte några fler kryddor.. och äggen kanske gör sitt? Har inte sett så många pepparkaksrecept m ägg i..

Idag har vi varit ute i pulkabacken - det var härligt :) Inte så jättemycket snö i backen men tillräckligt.. någon hade gjort ett gupp i backen som jag faktiskt (till både min egen och Niclas förvåning) provade att åka över i pulkan 2 eller 3 ggr.. Niclas försökte slå sina tidigare längdrekord tills det hamnade uppe på en nivå då hjälm behövdes... :)

Såg ju förövrigt Sverigepremiären av "Avatar" med mamma i fredags.. DET är verkligen en sevärd film!! Väldigt bra, så se den! Helt otroligt snygg gjord med alla vackra färger, miljöer och hela andan i filmen.. Och ett bra budskap. Absolut sevärd!

Nu blir det en dusch sen ska vi se "Up" ikväll. Den ska vara så himla bra säger de som sett den - både skratt och gråt ska den bjuda på... Rapporterar mer när pepparkakorna är gräddade imorn. Ska försöka mig på kola då med.

/Dan före dan före dan före dan före dopparedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0