Kylan slog till - och låsen strejkade

Kom ut från jobbet för en timme sen och skulle sätta mig i bilen och köra hem. Brr.. Kallt ute. Kylan slog till fort. Frost. På alla bilar. Nyckel i låset. Nej det gick inte.. Andas lite.. Går då att köra in nyckeln men inte vrida om.

Konsekvens: fick klättra in i bilen genom bakluckan (som som tur var gick att öppna) för att se om bilen gick att starta.. det gjorde den.. klättra ut igen och skrapa rutor.... klättra in igen.. sitta i 5 min med full värme i bilen och på bakrutan.. började se lite... Körde hem. Gick fort inte att öppna dörrarna när jag skulle ut. Fick ringa efter Niclas eftersom bilen av ngn konstig anledning inte hade en sån där knapp att öppna bakluckan med (trodde alla bilar hade det!) så han fick komma och låsa upp. Och NATURLIGTVIS funkade det då för honom att öppna dörrarna med nyckeln *suck*

Men ett äventyr iaf! Tur att klockan var så mycket så ingen hotellgäst såg mig klättra in i bilen i "fin"-kläder och dessutom stänga luckan efter mig *haha*

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Haha, vilken syn det hade varit! Tur att du hade telefon med dig och kunde bli utsläppt också.



Jag har varit med om ngt liknande på en parkering utanför en affär på semestertur med kusin U. Jag låste in nycklarna i min gamla Ford men hade som tur var bagageluckan olåst. Men jag kunde ju inte ens skylla på kylan...

2009-12-05 @ 11:11:31
Postat av: A-B

Haha, det hade varit kul att se dig! Tur att du kunde komma ut sedan iallafall ;-)

2009-12-06 @ 18:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0