Trött efter bus på fabriken

Man är rätt trött efter ett besök på Busfabriken med en 5-åring & 2-åring (och sambo ;)) Nu har svärföräldrarna och Micke med familj precis åkt och vi ska ta igen oss lite... Här är lite bilder från dagens äventyr...

Även vuxna barn har roligt


Att begrava farfar är kul


En road Matilda i apan Niclas famn


Jag hittade en stoooor giraff omgiven av tät cykeltrafik


Igår var en underbar dag med strålande sol. Vi åkte ut till Abborreberg med Peter och Annika, låg i solen på en filt, spelade spel och så blev det premiärgrillning på för säsongen vår lilla bärbara grill! Smakade toppen!! På kvällen när vi alla satt i vår soffa för att se på Robinson var alla röda, bruna eller rosa i ansiktet :) Sommaren nalkas.

Fredagkvällens tjejkväll var trevlig den också. Annika hade jagat ut Peter ur deras lilla lägenhet och det blevpizza, prat och film. I videobutiken hittade vi först den spanska thrillern (eller skräckisen kanske) Barnhemmet. För att kompensera för eventuella bestående men efter en skräckfilm hyrde vi också Blind Date, som kändes som en sån där film där man inte behöver tänka utan bara behöver kunna skratta.. Sagt och gjort. Barnhemmet var mycket bra.. och läskig! Rekommenderas. Vi satt alla tre tätt bredvid varandra i soffan, Jennie längst in, Annika i mitten och jag längst ut - mot ytterdörren. Annika låste dörren innan filmen började och vi sade innan vi satte på filmen att om någon skulle komma och rycka till i handtaget skulle vi förmodligen flyga högt upp allihop. Och det hade vi nog gjort.. Under de läskiga scenerna kändes det väldigt kallt och ensligt vid min högra axel.. :-P Hur som helst så var den bra och Blind Date (som vi inte trodde skulle vara så bra kanske) var helt okej och handlade om en blind killes liv med lite kärlek och drama såklart . En sån där förutsägbar film. Hääärligt :)

Imorgon bitti ska jag till vårdcentralen och förhoppningsvis får göra lite tester och få svar på lite frågor om varför min mage inte är som den ska... Nu har jag varit utan laktos i över två veckor men den är inte helt bra ändå... Efter att jag var magsjuk på Teneriffa i januari tycker man ju att magen borde blivit bra nu men enligt sjuksköterskan kunde det fortfarande vara magsjukan som spökade... Suck. Ja något  är det i alla fall.. har en känsla av att jag kommer hem utan några som helst resultat. Vi får väl se.


Här är lite härliga bilder från igår:

Notera det egenhändigt byggda vindskyddet! Fint va? :-P



En utsikt som är härlig nog när man annars bor mitt inne i stan ;-)



Årets första grillade kött *mums* (och P & A:s korvar)


Niclas i solen


Kommentarer
Postat av: A-B

Kul att även vuxna kan roa sig på busfabriken :-) Dom små körde hårt med er, värsta träningspasset ju, så träningsvärken lär väl komma. Hoppas det går bra hos doktorn imorgon!

2009-04-19 @ 21:17:42
Postat av: Becca

även vuxna har barnasinnet kvar.Kul gumman, Vi är i Strömsnäs och hälsar på./mamma

2009-04-25 @ 20:52:21
URL: http://mrsernie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0