Helgens dansande med stort D

DANS. Ja, det underbaraste av underbara - så kan man sammanfatta helgen i Stockholm. Det var en mycket trevlig helg!Tyvärr blev Linnéa sjuk, hon åkte upp med oss men kunde inte vara med under helgen, utan bodde hos sin bror i Solna.

I fredags när vi kom upp till Anna var ju Charlie där också, så härligt att se dem tillsammans (vilket jag inte gjort sedan 2004 när de precis blivit ett par *le*) Bussen blev en timme försenad pga. en olycka utanför S-holm så vrålhungriga slängde vi i oss en pizza var och handlade frukostmat. Sen bytte vi om och gjorde våra kända mojitos. *mums* Therese, som inte smakat dem tidigare, blev helt frälst *le*



På fredagen var vi på ett ställe som hette Club Versus, mittemot Ambassadeur (Kungsgatan?) Det var halvkul då hiphopgolvet (som var anledningen till att vi gick dit då T ville ha hiphop) inte öppnade pga för få människor el. dylikt och på vad som skulle vara housegolvet spelades inte särskilt mycket musik som vi tyckte om.. Så vi avslutade fredagen "tidigt" (kl 01.30) för att lägga krutet på lördagen istället. Men det blev en del fina bilder iaf :)









På lördagen blev vi väckta av T:s mobil vid 11, vilket var bra annars hade vi nog sovit längre.. Vi åkte sen till Chokladkoppen på Stora Torget i G:a Stan för att fika världens godaste kladdkaka.



*mums* Jag är inte en "fika-människa" men den är sannerligen god!

Vädret var strålande underbart och vi satt i solen tills vi fick ont i huvudet av vätskebrist ;) Det häftiga med storstäder är också att man aldrig vet vad man stöter på. På väg till G:a Stan stannade vi och lät oss underhållas för en stund av ett argentinskt bollsnille som körde en liten show på bron mellan G:a Stan och Drottninggatan. 







På väg tillbaka från G:a Stan fick vi sen höra att det var ett dans-jam på Sergels Torg dit vi begav oss och T körde en liten runda *le* Hon är såå duktig! En snabbis in på Burger King och sen tillbaks för att byta om innan det var dags för helgens höjdpunkt; föreställningen Caution med Bounce. Jag lyckades hitta en kompis som ville följa med istället för Linnéa och vi skulle bara stanna till på en t-banestation och byta Linnéas biljett & pengar var tänkt, på väg in till föreställningen. Men naturligtvis blev vi sena och Linnéa var inte vid t-banestationen på utsatt tid så det var bara till att gå av och sen fick vi ta en taxi till Orionteatern i all hast... Det gick ju bra det med..

Dans-jam på "Plattan"


 För er som inte sett Caution ska jag inte avslöja några detaljer här men jag kan säga att det var bland det bästa jag sett!! De har nu förlängt och spelar Caution tom 30 maj - gå för guds skull och se den!! Det är helt otroligt vad mycket känslor man kan bringa fram enbart med musik och dans! Jag har läst i recensioner att showen utmanar ens spindelfobier och andra rädslor och att man åker en känslomässig berg-och-dal-bana - och det är verkligen så! Det tog nog ca. 10 min in i föreställningen så blev jag rädd! Helt otroligt.. En del scener som var särskilt mäktiga gjorde en nästan tårögd och när jag tänker tillbaka på det så ryser jag. Wow. Nu är jag en väldig entusiast av dans i många former men jag tror att även den som är måttligt intresserad av dans skulle tycka det var en upplevelse väl värd att se!

Här är en liten promotion-video i alla fall..



På Infinity (F.d. The Ice Bar) vid Stureplan spenderade vi sedan lördagkvällen där en bekant till en kompis skrivit upp oss på listan. Det blev en trevlig kväll och Therese lärde oss lite nya dance-hall och hip-hop moves på dansgolvet :) Vi träffade också en del utländska besökare som vi bytte ett ord eller två med. Intressant. På söndagen vaknade jag sedan först och satte mig i solen på balkongen, sen blev det inte så mycket mer innan det var dags att åka hem.



Idag känner jag mig lite krasslig... :-S Men jag har haft en dold förkylning som försökt bryta ut nu i flera veckor medan jag försöker bekämpa den med Esperitox och goda tankar.
Vi får väl se om det lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0